Kenny Arkana

Rap tarzı müziği seven çok fazla insan var dünyada. Ben de bunlardan biriyim aslında (sadece Rap demeyen ama Rap’ten de vazgeçmeyen)… Bugün Rap dünyasının (aslında tüm dünyanın) ender ve önemli şahıslarından biriyle tanıştım. Yüz yüze mi? Tabi ki hayır, sadece varlığından haberdar oldum.

Kenny Arkana (La Rabia del pueblo)…

Arjantin asıllı olup Fransa’da yaşayan müslüman rapci… Mükemmel protest şarkılara imza atabilen, rapping konusunda on binlerce salak mc’ye ders verebilecek nitelikte bir bayan rapci… Geçtiğimiz yıl çıkardığı entre ciment et belle etoile albümünden la rage single’ı tüm dünyada ses getirdi. Şarkıyı 2 sene önceki Fransa’da yaşanan etnik ayaklanmalar sırasında 2 Afrikalı gencin Fransız polisleri tarafından öldürülmesinden sonra yazdığı söyleniyor.

La Rage Du Peuple (İnsanların İsyanı) adlı şarkısını dinledim. Gerçekten gerek sözleri, gerek temposu, gerek klibi gerekse Fransızca oluşu tam bir bütünlük içinde ve kesinlikle sokağa çıkıp “La rage!” diye bağırabileceklerin şarkısı! Başlarda “Müslüman” denilmesine rağmen başı açık resmini gördüğüm için “Acaba?” dedim ama şarkıda geçen “İnşallah” lafzıyla “Tamam!” dedim “İşte budur!”

Gerçekten tüm rap severlerin (sadece rap severler değil -babam rap sevmez ama bayıldı- herkesin) dinlemesi gerek diye düşünüyorum!

La Rage Du Peuple- İngilizce Alt Yazılı videosu için TIKLAYINIZ

La Rage Du Peuple- Türkçe Alt Yazılı videosu için TIKLAYINIZ

Kenny Arkana’nın birkaç şarkısını Box.net aracılığıyla açtığımız müzik kutumuza koyduk, oradan indirmeniz yahut dinlemeniz mümkün.

Kenny Arkana – J’Ai Besoin D’Air
Kenny Arkana – La Marseillaise
Kenny Arkana – la rage
Kenny Arkana -Victoria
Keny Arkana -Ils ont peur de la liberte










