Gönlümün Gülüne

Efendim!
Seni görebilseydim de O mübarek azalarını yıkadığın su olsaydım
Efendim, sensizlik çok zor
Hep sana varmak, hep seni görmek istiyor gönlüm.
Ey Allah’ın Resulü! Ümmetin seni özlüyor ve seni arıyor.
Gaye-i hilkat-i olmadan mahsun yaşıyor beşer.
Sana ashabından biri gelip;
“Mü’min korkak olur mu?” demişti.
Sen ”olabilir” buyurmuştun.
”Mü’min cimri olur mu?” demişti.
Ve sen yine ”olabilir” buyurmuştun.
”Mü’min yalancı olur mu? diye sormuştu da;
Sen hiddetlenerek: ”Hayır olmaz buyurmuştun.”
Efendim! Şimdi yalansız ağız bulmak öyle zor ki…
Ey gönüller sultanı;
Sen bizlerden böyle haber alınca
Sen affolması için ağlayarak yalvardığın ümmetini bu halde görünce
O mübarek göz yaşlarını döküyosundur.
Ya Rasulullah bu günahkar ümmetini affet.
”Sen onların arasındayken onlara azap etmem” buyuruyor Allah(c.c)
Efendim bizi iki diyarda da yalnız bırakma,
Bizi şefaatinden mahrum etme.
Sultanım! Sen Allah’ın elçiliğini ifa ettin,
Sen bizlere ögütler verdin, vasiyetlerde bulundun.
Ama biz bilemedik efendim, anlayamadık seni.
Ey gönlümün ve tüm gönüllerin sultanı,
Bizi sensiz bırakma, mübarek nur cemâlinden mahrum etme.
Sen ki kainatın yaratılış sebebisin, sensiz olmuyor.
Ümmetini bağışla ve şefaatine nail eyle.

Esma Nazlı TÜRK

