Stresi Yenerek Huzuru Yakalamanın 35 Sırrı

İşte size ilgi duymaanız ve saçma bulsanız da okurken gülümseyeceğiniz öneriler:

1_Yüzünüzü gül suyuyla yıkayın. Bu sakinleştirici ve dinlendirici etki yapar.

2_Öfkenizi kontrol etmek için mutfağınızdan Hindistan cevizi içeren yiyecekleri eksik etmeyin.

3_Stres hormonlarının üretimini engellemek, gerilimi azaltmak ve cildinizi beslemek isterseniz magnezyum içeren kuru fasulye, nohut, badem, fındık, fıstık, mercimek ve çikolata yiyin.

4_Sevdiğiniz bir kişinin fotoğrafına bakın. Bu, beyne daha çok kan gitmesini sağlar, depresyonu ve kayıtsızlığı önler.

5_Hayır demeyi öğrenin ve hayatın herkesi aynı anda memnun etmeye yetmeyecek kadar kısa olduğunu unutmayın.

6_Sadece ağaç yapraklarının, rüzgarın ve kuşların seslerini duyabileceğiniz bir yere gidip bu sesleri olabildiğince iyi hissetmeye çalışın.

7_Uyku saatlerinizi düzene koyun. Yatma ve kalkma zamanlarında değişiklik yapmanız gerekiyorsa bunu çeyrek saatlik değişimlerle yavaş yavaş uygulayın.

8_Emekli olduktan sonra da yapacak bir şeyleriniz olsun. Hatta yapacak bir şeyler bulmadan emekli olmayın.

9_Odanızı açık mavi ya da yeşil tonlarında boyayın. Yatağınızda ya da diğer eşyalarınızda canlı renkler kullanarak bahar havası katabilirsiniz.

10_Çorbanıza nane ekmek ya da nane çayı içmek gergin anlarınızda sizi rahatlatır. (Adaçayı seviyorsanız o da aynı etkiyi gösterecektir.)

11_Yapmanız gereken bir şeyi ertelemenin ya da ihmal etmenin size neye mal olacağının hesabını yapın. Ona göre davranın.

12_Kırmızı sizi canlandırır, mavi de sakinleştirir. İkisinin karışımı mor renk ise sizi dengeye kavuşturur.

13_Marul, pırasa, ıspanak gibi yeşil sebzeler hem renkleriyle hem de besin değerleriyle sizi öfkeye kapılmaktan korurlar.

14_Olaylara biraz da mizahi açıdan yaklaşmaya çalışın. Problemlerinizi hafife almayın ama yeri yeri geldiğinde gülüp geçmesini de bilin.

15_Tatlıların üzerine tarçın serpin. Ağzınız tatlanırken tarçın da sizi sakinleştirsin.

16_Yemek istemeseniz de mandalina, portakal ve limon kokusunun sakinleştirici etkisi olduğunu unutmayın.

17_Hissettiklerinizi davranışlarınızla değil sözlerinizle açıkça ifade etmeye çalışın. Dile getirilmemiş sıkıntılarınız kısa sürede birikerek öfke bulutu haline gelir.

18_Çam fıstığı yiyin. Ruhunu çökmüş hissedenlere çam fıstığı birebirdir.

19_Bir mendile yasemin veya lavanta yağı damlatın ve fırsat buldukça koklayın. Böylece mutluluk veren seratonin hormonunun salgılanmasını tetiklemiş olursunuz.

20_Evinizi huzur bulacağınız bir ortam haline getirin. Tavandan ışıklandırma yerine duvardan ve yan yüzeylerden gelen ışığı tercih edin.

21_Sıcak yosun banyosu yapın veya masaj yaptırın. Bu strese karşı rahatlamanızı sağlayacağı gibi derinizin iltihaplanma yaratan kimyasal maddelerden arınmasını sağlar.

22_Yanınızda huzur taşı olarak da bilinen Ametist taşı taşıyın.

23_Akşamları işten ayrılmadan önce ertesi gün yapacaklarınıza dair minik notlar alın.

24_Yapabiliyorsanız öfkelendiğiniz durumları kasete kaydedin. Sonradan dinlediğinizde ne kadar mantıksız sebeplere dayandığını göreceksiniz.

25_Balık tutun. Elinizde oltayla sessizce beklemek haftalık yorgunluğunuzu aşarak sizi sakinleştirir.

26_Ağlamak istiyorsanız kendinizi tutmaya çalışmayın. Göz yaşları vücuttaki toksinlerin atılmasını sağlar.

27_Stresin sebeplerinden biri su kaybıyla kanın koyulaşmasıdır. Bol bol su için.

28_Olayların mahiyetlerini anlamadan yargılamaya ya da eleştirmeye başlamayın. Kişileri ve durumları objektif şekilde analiz etmeyi bilin.

29_Sizi gevşetecek bir yer ya da ortamı düşünün ve gözlerinizin önünde bir çağlayanın sesini, kuş cıvıltılarını ya da üzerinden serin bir rüzgar esen çimenleri hayal edin.

30_Uykusuz kalmak da sizi gergin ve öfkeli yapabilir. Havuç ve kereviz sapının suyunu karıştırarak içmek uykusuzluk sorununuzu halleder.

31_Asla, daima, kesinlikle, mutlaka gibi sınırlandırıcı sözcükleri sık kullanmayın.

32_Gerildiğinizi hissetmeye başladığınızda bir süreliğine ortam değiştirin.

33_İnsanların söylediklerini sakince ve can kulağıyla dinleyin. Böylece yanlış anlaşılmalardan doğan gereksiz tartışmalara ve öfkeye meydan vermemiş olursunuz.

34_Zihninizi bir süreliğine sükûna kavuşturun. Bir şeye konsantre olmaya, bir şeyi daha iyi anlamaya çalışmaktan birkaç dakikalığına vazgeçin. Düşünmeye başlamanın en doğru yolu, sözcükler olmadan düşünmeyi başarabilmektir.

35_Bir vazoya taze beyaz çiçekler yerleştirip üzerlerine su damlacıkları gezdirin. Bu vazoyu gün boyu gözünüze ilişecek bir yere koyun.

Reklamlar