Hayattan Ufak Bir Kesit

Bazen kendimi çok yalnız hissediyorum.
Sanki kimse yokmuş gibi etrafımda…
Ya da olanlar gidiyormuş gibi usulca.
Saçma belki de söylediklerim…
İnanmayacaksınız samimiyetine ağlayışlarımın.
Ama bilmiyorsunuz olan biteni;
Ondan belki de inanmayışınızın sebebi…

Aylar önceydi bir sonbahar akşamı
Dostum rahatsızdı, konuşacaktık
Ağlamış, uyuyakalmış koltukta.
Arkadaşıyla tanıştım o sırada.
Ne olduysa o günden sonra oldu.
Yıkıldı dünyam, alt üst oldu.
Yandı içim; yandı kül oldu.
İstemezdim, ama çok ani oldu!

Evet, aşık olmuştum ona…
Çok masumdu kalbimdeki şey!
Düşüncelerim, isteklerim, hayallerim
Sevgim… İşte tümü çok masumdu!
Ama bilmiyordum böyle üzüleceğimi,
Hayatımın böyle değişeceğini.
Sakladım bakışlarımı herkesden,
İki kişilik yaşadım ne varsa hayatta
Unutmaya çalıştım o darbeden sonra.

İstemedi beni, “Git!” dedi bana
Sonra geri döndü ama…
Sorunlarımız vardı çözülmesi gereken.
El atmadı, umursamadı, sırt çevirdi.
Çekti gitti önüne serince olanları
Bu muydu aşk? Bu muydu sevgi?
Yıkılmıştı hayatım ondan sonra
Bu kadar basit değil elbet…
Lafta kalıyor ne söylesem.

İnanmıyorum artık sevgiye, asla!
Ne demiş şair, ne doğru demiş;
“Bilmek bir şehir, bir dünya var mı?
Bir insan, bir güzel, hala aşk var mı?”

Yalan ne varsa hayatında…
Bir sonbahar yaprağı gibiyim.
Etrafa çarpa çarpa düştüm.
Yine yenilen ben oldum rüzgâra.
Üstüme basmayan adam kalmadı.
Toprağa karıştım git gide.
Toprak oldum şimdi ben de…

Bulunduğum yeri kazdılar sonra.
Bir ceset gömdüler toprağıma
Tahmin ettiğiniz kişiydi gömülen
Hani beni ölüme iten var ya
Yine ayrılamamıştık, buradaydı!
Yıkıldım o an, ikinci defa…
O durumda da olmak istemedim.

Derken bir solucan yanaştı yanıma
Anlamış gibiydi sözlerimi…
Duymuştu sanki hıçkırıklarımı.
Ve yemeğe başladı vücudumu
Yavaş yavaş, usulca yok oldum.
Hiçbir yerde, hiç kimsede
Bir anım kalmadı geride…
Hiçbir parçam kalmadı geride!
Tamamen gittim işte, bittim!
El salladım göğe uzanırken size
Benim yaşadıklarımı yaşamayın diye
Dualar savurdum gökyüzüne
Siz de yok olup gitmeyin diye!…

(İsmini vermek istemeyen bir arkadaşımız bu şiirini bizlerle paylaşmak istedi ve bu duygular içindeyken ona ne yapması gerektiğini söylememizi istedi. Düşüncelerinizi bekliyoruz…)

