Hayat Bana Çok Şey Öğretti Anne…

Yaşayamadan tükettiğimiz sevdaların ardına ağlamamayı mesela,
Yollarda yalnız ve yavaş, sallanarak yürümeyi ayrıca,

Sevmenin her şey olmadığını,
Sevilmenin olmadığını garanti kapsamında,

Bencilce yaşamak hani yanlıştı Anne!
İşte hayat bunu da yanlış çıkardı,
Bencil olmayan bir kişi, hani nerede?

Yanlışların doğruları götürdüğü bu sistemde
Her yaptığım götürüldü, irdelendi hatta hırpalandı bir süre
Doğru yapmak da yanlışmış be Anne…

Hani sevmek değerliydi Anne!
Senin en güzel hediyendi bana, ya da kandırdın sen beni
Yoksa el ele verilen mutlu pozlar sadece fotoğraf için mi?

Sevmek bir de güzel bir duyguydu Anne,
Madem güzel dedim, sevdim elimden geldiğince,
Sevmenin yerini değiştirmişler de haber vermemişler herkese,
Kalbe ağır gelmiş bu yük bu kanı taşımakla birlikte
Kiminde beyin almış bu görevi kiminde bilmem nere???

Yeni öğrenmiştim ki sevmeyi sezon sonu geldi yine,
Ayrılıklar moda bu aralar her yerde,
O kadar ki ayrılmak için birleşmeler hedefte…

Sevmek için bahar bekleniyor artık Anne,
Kışın günahı neymiş ki sevilmemeye?
Güneş, börtü, böcek görmek gerekse
Akşam olunca bunlar ne diyecekler birbirlerine??

Bilâl D.
01.04.2005 19:03

